ΜουσικοΚινητική
ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ένα διασκεδαστικό μάθημα για τους μικρούς μας φίλους που περιλαμβάνει μουσικοκινητικη αγωγή, θεατρικό παιχνίδι, και παιδική χορωδία.
Μια σημαντική συνάντηση της μουσικής, του λόγου και της κίνησης που αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, το ομαδικό πνεύμα και τη μουσική αντίληψη κάθε παιδιού.
Η μουσικοκινητικη αγωγή προσφέρει μια ολοκληρωμένη βιωματική και μαθησιακή εισαγωγή στην εκπαίδευση της τέχνης της μουσικής.
Χρησιμοποιώντας το σύστημα orff τα παιδιά εξοικειώνονται με τα κρούστα όργανα ανακαλύπτοντας την έννοια του ρυθμού και του ήχου, κατασκευάζουν αυτοσχέδια μουσικά όργανα και επίσης μέσα από ενδιαφέρουσες ασκήσεις μαθαίνουν να συνδυάζουν την κίνηση, τη ρυθμική αγωγή και το τραγούδι.
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Από την άλλη, το θεατρικό παιχνίδι μας γνωστοποιεί τα μυστικά της γλώσσας του σώματος απελευθερώνοντας το μυαλό και τη φαντασία.
Μια ολοκληρωμένη προπαρασκευαστική έκφραση όλων των εμπειριών και των συναισθημάτων που βιώνει ένα παιδί. Σωματική έκφραση, αυτοσχεδιασμοί, τρισδιάστατα παραμυθία και ιστορίες με πρωταγωνιστές εμάς τους ίδιους.
Τη μουσικοκινητική και το θεατρικό παιχνίδι έρχεται και τα συναντά η παιδική χορωδία μέσω της οποίας το παιδί μαθαίνει να τραγουδά ορθά, γνωρίζει μεγάλους σύνθετες και στιχουργούς και στη συνέχεια ερμηνεύει τα έργα τους.
Τραγούδια όπως ο παλιάτσος και το χάρτινο καράβι του Ν. Μαυρουδή, το καραβάκι του Μ. Θεοδωράκη αλλά και το έχω ένα μυστικό του Μ. Χατζιδάκι πλαισιώνουν το ρεπερτόριο της χορωδίας.
Στο σύνολο όλων αυτών έρχεται η ζωγραφική η οποία ανήκει στις καλές τέχνες και είναι η τέχνη της παραγωγής ή αναπαράστασης μίας πραγματικής ή φανταστικής εικόνας, μέσω προσωπικής εργασίας, με την βοήθεια φυσικών ή και ηλεκτρονικών μέσων.
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Η ζωγραφική είναι μορφή έκφρασης συναισθημάτων και σκέψης.
Άρα, η διδασκαλία της ζωγραφικής στα παιδιά στοχεύει στο να μάθουν να εξωτερικέυουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους με τον συγκεκριμένο τρόπο.
Αυτό βοηθά την πνευματική ανάπτυξη του παιδιού, διότι οξύνει την εφευρετικότητα και τη φαντασία του και οδηγεί στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του, καθώς του ανοίγει ένα νέο δρόμο επικοινωνίας με τους συνανθρώπους του.
Είναι ιδιαίτερα αγαπητή, γιατί το αποτέλεσμα του έργου και η ικανοποίηση που το παιδί λαμβάνει από αυτό είναι άμεση, από το ξεκίνημα της ενασχόλησής του με το αντικείμενο, καθώς δεν απαιτεί καμιά προϋπάρχουσα εκπαίδευση, όπως άλλες μορφές έκφρασης (π.χ. μουσική, χορός).
Επιπλέον, η έκφραση μέσω της ζωγραφικής έχει και θεραπευτική επίδραση σε παιδιά με νοητικές στερήσεις ή και πάσχοντα από αυτισμό λόγω μιας ακόμη δυνατότητας έκφρασης και περαιτέρω επικοινωνίας με το περιβάλλον μέσα στο οποίο αναπτύσσονται.
Διδασκαλία … Μιχαλάκη Χριστίνα / Σταμάτη Βασιλική / Κεντεποζίδη Ζένια